lördag 16 april 2011

Påskpynt

Jag är egentligen inte så mycket för påskdekorationer men lite vill man ju ha i alla fall. Vita fjädrar i äppelträdet får räcka i år.



Tidigare har jag inte haft så mycket känslor för själva påskhelgen, inte förrän jag första gången besökte min bror som då bodde i Brasilien. Där firade man påsk och det med besked. Likaså var det när vi bodde i Portugal, påsken var verkligen en högtid som firades. I affärerna dekorerades det och såldes massvis av små och stora färgglada foliebeklädda chokladägg. Och gatorna kantades av många olika tåg och följen. Det var verkligen en glad högtid som var lätt och kul att ta till sig.

Jag har ett lite roligt minne från resan när vår yngsta son och jag firade påsk i Brasilien. Då gömde vi varandras ägg i trädgården, William hade lite svårt att hitta sitt så det hann nästan smälta i solen innan han hittade det.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar