söndag 3 april 2011

Helgmys

Nu är vi hemma igen efter en mysig lördagskväll i Malmö. Jag och min man inledde dagen med att gå och se Spamalot mitt på eftermiddagen. Vi hade otroligt höga förväntningar på musikalen och visst var den bra men...

Det är ju alltid roligt att få se alla fantastiska kostymer och insupa teaterlivets spänning. Johan Glans, Johan Wester, och Adde Malmberg var de som vi kände igen. Johan Glans är ju bara så rolig, bara han öppnar sin mun blir det kul.
Nina Söderquist hade även en stor roll, jag har aldrig hört henne tidigare men wow vilken röst, helt magisk.

Spamalot-riddare

Efter föreställningen checkade vi in på ett jättemysigt hotell där vi även bokade bord på restaurangen senare på kvällen. Min absoluta favoriträtt är lammracks, tänk vilken lycka att de hade detta på sin meny, mums. Till detta en annan favorit, ett gott Primitivo vin. Efter middagen gick vi och lyssnade och dansande på ett litet ölställe där en gammal kompis till oss spelade med sitt band. Som avrundning på kvällen stannade vi till på hotellets bar och avslutade med en drink.

Efter en god natt sömn fick vi i oss en fantastiskt god frukost med allt från krämig Brie till gravad lax innan vi begav oss hem igen. Det är inte klokt vad tiden går fort när man har roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar