måndag 4 april 2011

Otur

Efter helgens trevligheter råkade vi ut för lite otur. Men jämfört med vad som händer runt om i världen är det bara en bagatell, ett riktigt I-landsproblem. Vi upptäckte att det varit inbrott på mannens firma och de lyckades komma åt rätt så mycket.

Några timmar senare gick Betty (min bil) sönder, typ begynnande motorhaveri eller nåt i den stilen. Vi döper alltid våra bilar och gör dem nästan till familjemedlemmar, låter kanske knäppt men vi tycker det är helt normalt. Det beror nog på att vi är en väldigt motorintresserad familj. Eller rättare sagt de tre manliga familjemedlemmarna är helt tokiga i motorsport.

Min bil heter alltså Betty, efter Black Betty, min mans bil heter Daisy efter Oopsy Daisy. Mina tidigare bilar har hetat Fia, Felicia, Pontus, Skrutt Fia och nu Betty. Min man har haft lite tjusigare namn på sina: Bartolomeus, Erika, Ior (dragåsna) och nu Daisy. Jag är nästan säker på att våra barn kommer att föra seden vidare.

Nu hoppar vi till något vackert. Såg att grannens körsbärsträd börjar visa färg. Jag måste plantera några egna körsbärsträd. Har haft det i tidigare trädgårdar och det är ju helt fantastiskt när det blommar. Den här bilden har några år på nacken men jag blir fortfarande lika glad av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar