fredag 18 mars 2011

Skönhetstävling

Vår lilla fyrbenta familjemedlem ska på utställning i morgon. Det är inte jag själv som går med honom i ringen, det är hans uppfödare Gunilla som ansvarar för det. Så idag har jag lämnat honom på trimning, badning och allmän uppiffning.

När jag hämtat honom är min största uppgift resten av dagen att hålla honom fortsatt "piffpuffad". Inte en så lätt uppgift när det regnar och är gegga ute... Men skulle pälsen falna har Gunilla lovat att fixa till honom med sitt medhavda nödkit, torrshampo etc.


Det här med hundutställningar tycker jag är en djungel, det är Cert hit och dit, Bir och Bis samt en mängd olika andra förkortningar. Det enda som jag håller reda på är att det bästa måste vara att bli Champion och det blir man när man har fått 3 st Cert (tror jag). Enzo har tagit 1 Cert, så han är ju inte helt tokig vad jag kan förstå.

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar