fredag 4 mars 2011

Islossning

Igår låg isen tjock längs med strandlinjen, idag är den nästan borta. Små små "isflak" ligger guppande och räknar sina sista timmar. Det är i alla fall ett steg i rätt riktning.

Idag öppnar den lokala handelsträdgården men jag känner mig inte riktigt redo att göra årets första besök. Jag tror jag väntar en vecka till. Kanske skulle ta och planera lite mer i år än att bara åka dit och impuls köpa.
Har en bild på näthinnan om den ultimata parkliknande trädgården med örtagård, rosenträdgård och ett imponerande växthus. Och givetvis ett litet vattendropp. Typ såhär (Versailles).



Problemet är att jag inte vet var jag ska börja. Förra året planterade jag björnbärsbuskar, amerikanska blåbär och kaprifoler. Rådjuren tyckte det var riktigt mumsigt och nu finns det bara några små ynkliga grenar kvar. Måste nog börja med att hägna in innan jag börjar plantera på nytt. Helgen är räddad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar