måndag 10 september 2012

Zuccini & tomatpanna

Något som jag verkligen uppskattar är att laga mat där nästan alla ingredienser kommer från täppan. Och så blev det med den här näst intill vegetariska pannan som blev till igår. Mått och mängder är inte precis min grej när jag lagar vår vardagliga mat, så håll tillgodo med ingredienserna. Det blev i alla fall supergott. Jag kokade ihop en röra på några hackade vitlöksklyftor tillsammans med olivolja, hackade tomater, rödlök, salt & peppar. Röran la jag på botten i den här terrakottapannan. Sen strödde jag på riven granaost. Rätt så tunt skivade zuccini och tomater varvades med bitar av lufttorkad skinka och till sist ytterligare lite riven grana. In i ugnen för att mjukna och få färg och till sist några oliver för smakens skull. Mumsigt värre blev det!


2 kommentarer:

  1. Åh det här lät ju supergott och ser väldigt trevligt ut!

    SvaraRadera
  2. Det ÄR supergott! Igår fick vi hemodlade rödbetor och potatis från en "proffsodlande" granne. Skjutsade in dem i ugnen med olivolja, salt och svartpeppar. Hemodlat är godast!!!
    Nästa år blir det ett eget potatisland:-)
    Kram

    SvaraRadera