söndag 16 september 2012

Nyhetsbrev

Idag fick jag (och min kollega, mannen) äntligen tid att skicka ut ett nyhetsbrev till CoolWool. Ville skriva om nästa planerade yllebroderikurs samt om lite nyheter som jag tagit in i shopen. Ni som har varit inne på min shop och facebooksida och känner mig vet säkert att jag vill bara väl och att jag verkligen brinner för det jag gör och vill absolut inte pracka på folk något som de inte är intresserade av.

Ibland kan det gå fel när det gäller mailutskick. Idag råkade en kvinna få ett "hemskt" nyhetsbrev från den "hemska webshopen CoolWool". Hon blev rasande och skrev och frågade hur i "h-vete" jag hade fått hennes adress, hon ville minsann inte ha någon info från oss, hon ville ha en "ren" mailbox. Jag svarade henne mycket ödmjukt och förklarade att det måste blivit något missförstånd, säkert en felstavning eller svårläst underlag. Hur kan man bara lägga sin dyrbara tid på att svara när det är så enkelt att ta bort. (Var bara tvungen att skriva av mig för att få ut det).

Tänk så många mail man får att man tex blivit miljardär och vill veta mitt konto, att någon annan kvinna är intresserad av äktenskap med mig (mannen i hennes liv:-)). Ja, ni fattar. Lägg energin på nåt annat... Ha en skön söndagskväll!
(Bilden är från förra året och säkert använd tidigare, Enzo vaktar nyplockade äpplen).


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Så tråkigt med en så negativ attityd!!! Det säger antagligen mer om den kvinnan än om Ditt nyhetsbrev.... Ett nyhetsbrev som jag f ö gärna vill ha! Räcker det att jag skriver här att min mailadress är kajsa.brattgard@gmail.com?

    Om en dryg vecka är det syfestival på Åhaga i Borås, kommer du att vara där? Bra att veta så att jag inte skulle råka missa dig....
    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kajsa,
      Ja visst är livet roligare när man själv har en positiv inställning.
      Har nu skrivit in dig på nyhetsbrevslistan, tack för ditt intresse!
      Jag kommer inte att vara med i Borås, sorry.
      Har helt enkelt inte tid att lämna min kära internetshop. Dock blir det Högestads Julmarknad även i år om du har vägarna förbi Skåne.
      Bästa hälsningar från Helene

      Radera
  2. Det är tråkigt att folk inte kan aceptera att fel kan uppstå utan måste avreagera sig så där. Dom kan inte ha ett roligt liv med en sådan uppfattning.
    Ha en bra dag och tack för att du finns.
    Jörgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jörgen,
      Tänk va livet blir lättare om man ser det från den ljusa sidan.

      Och tack till dig också Jörgen, inga kunder, ingen shop!(Har lagt ditt garn på postlådan idag, och fixat till så att alla garnnr finns tillgängliga. Det var en spärr på max 100 färger inprogrammerat). Tack för att du upptäckte det!
      Bästa hälsningar från Helene

      Radera