fredag 7 september 2012

Tomatskörd

Nu börjar det röra på sig ordentligt i tomathörnan. Det var väl på tiden men värt att vänta på, för nu är de himmelskt goda. Riktigt söta och runda i smaken. Funderar på att göra en typ zuccini och tomatpaj med grönsaksröra. Får se vad det kan bli. På bilden några tomater på ett härligt fat som inhandlades i Positano. De hade en massa fin keramik där i fantastiska färger och mönster.

Igår hade jag sju kvinnor här på besök. Det börjar bli en vana att ta hit små grupper, vet inte riktigt hur det blev så. Jag som tidigare varit näst intill livrädd för att prata i grupp med "främmande" människor. Men det är härligt att kunna inspirera genom att bara berätta vad man sysslar med. Nyttigt även för mig, då inser jag hur lyckligt lottad jag är som jobbar med precis vad jag vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar