lördag 14 juli 2012

Bandvävning på dagens agenda.

SÅ himla roligt, bra blev det och snabbt gick det! Lätt beroendeframkallande måste jag varna för! Satte upp varpen på min nya lilla "älskling" igår kväll och nu har jag vävt en meter band i härliga färger - vilken lycka! Dessutom har jag hunnit med en hel del annat, så det gick riktigt snabbt. Bandvävstolen är enkel och smidig, bara att spänna fast på ett bord och sen är det lätt att komma igång. Den här ska jag ta hem och sälja i shopen. Hm vilka färger ska jag ladda den med nu då:) Vad jag ska använda banden till! Det är väl alltid bra att ha fina band hemma!

Lite kuriosa. Jag har redan en bandvävstol hemma som jag använt lite till husbehov. Den köpte jag på blocket, det är en sån där fin antik och dekormålad golvmodell från Leksand, hur snygg som helst men den här var enklare att använda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar