måndag 23 juli 2012

Äntligen lite sol och värme!

Idag känns det sommar "på riktigt"! Står framför fönstret vid mitt ståbord och ritar broderimönster på vadmal till mina broderikit. Ser ut över havet med Ystad i horisonten, riktigt härligt! Det är bråda dagar så här bara en vecka innan världsbroderidagen då jag ska befinna mig i Smygehamns Magasin.

I morse hade jag inbokat kundbesök, en Hönsmamma inhandlades. I samma sällskap fanns en liten tjej, 6 år ung. Hon kommer att bli nåt! Hon var nämligen jätteintresserad av allt mitt textilhantverk och var redan otroligt duktig på allt möjligt. (Tror hon tyckte det var en hit att följa med farmor hit där det finns mycket att titta och klämma på). Jag blir så glad när jag ser att hantverksintresset kommer att leva vidare. Viva la hantverk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar