fredag 8 juni 2012

Skolans kabaré

Igår kväll var jag och mannen på Willes skola för att titta på niornas kabaré. Tänk va tiden rusar, Wille slutar nian. Vi gick dit med inga speciella förväntningar, väntade väl oss ett trevligt och lite underhållande evenemang. Men ack vad vi bedrog oss, det här var underhållning på HÖG nivå. Vi skrattade så tårarna rann. Föreställning gick ut på att visa de olika lärarnas karaktärer i form av en "utslagstävling" om vem som skulle få stanna kvar på skolan. Det slutade med att städerskan vann:) De var inte nådiga med vad de tycker om de olika lärarna. De hade fångat deras absolut sämsta sidor.

Wille var inte med och jag tittade mig omkring för att se om han satt längre bak bland publiken. Tog förgivet att han hjälpte till i kulisserna. När själva föreställningen var slut och alla applåderat färdigt börjar plötsligt "Euphoria" strömma ut ur högtalarna och in kommer en Loreenkopia in på scen. Loreen börjar dansa och agera exakt som originalet (fast lite mer) och alla tjuter av skratt. Det är nåt som känns i kroppen på mig, och plötsligt ser jag att det är vår Wille som är Loreen, jag säger bara, den killen har talang. Det roliga var att ingen mer än den innersta kretsen visste om det.

Får se om det möjligtvis kommer att kunna beskådas på Youtube, hoppas det. För det här är sevärt. Fick ingen bra bild på Wille, så här kommer en sommarbild istället. Ha en skön helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar