onsdag 27 juni 2012

Härlig känsla

Måste bara berätta om en lite kul händelse idag. Var och handlade i vår lilla butik i byn. Frågade den unga tjejen i kassan (som jag inte sett där tidigare) var jästen fanns, kunde inte hitta den. Hon visste inte heller var den fanns men hjälpte mig att leta och vi hittade den, som vanligt rakt framför ögonen. När jag skulle betala, frågade hon vad jag skulle baka för nåt. Jag berättade att jag skulle baka en typ platt blåbärsbulle. Och jag sa till henne att jag tyckte det var kul att hon frågade. Hon svarade att hon tyckte det var roligt att baka.
(Jag tycker att det är extra kul när unga människor vill baka & pyssla, det gör ju att vårt hantverk lever vidare).

När jag sen satte mig i bilen och körde hem slog det mig att jag ville ge henne en av mina bakböcker. Och man ska följa sina spontana känslor tycker jag. Så när jag packat upp varorna, plockade jag fram en bok och körde tillbaka till affären och sa till henne att jag ville ge henne en bok som jag gjort. Hon blev SÅ himla glad och hela hennes ansikte lyste upp av lycka. Hon frågade om hon fick ge mig en kram, självklart svarade jag. Vilken härlig känsla det är att göra en människa så glad. Och så enkelt det är!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar