fredag 24 augusti 2012

Disiga Abbekås

Vilken skillnad, idag såg det ut så här! Tur jag valde att ta den låånga rundan igår. Men det här är ju fint på sitt sätt. Det är som lugnet efter stormen. Abbekås är åter tyst och stilla efter sommarens anstormning. Nu är det bara liv och rörelse på helgerna.

Skolorna har börjat och de flesta har börjat jobba igen. Wille har börjat på gymnasiet, inte klokt va tiden försvinner. Douglas är och tränar i Sarno/Italien inför tävlingen som hålls nästa helg. Snacka om resvan ung man, han flyger hit och dit, hyr bil och kör från bland annat Rom till olika resmål. Och alla som varit i Rom vet hur det är att köra i Rom... Men jag har slutat att oroa mig, jag kan ju ändå inte påverka nåt när jag inte är med. Det tog ett tag men det är skönt när man kommit så långt.

Övrig info. Mannen och jag har idag varit gifta i 24 år. Idag har vi inte tid att fira men på söndag blir det nåt kul:-)
En annan lite rolig sak. En fin kompis som jag känt väldigt länge skulle komma på en lite fika idag. Hon skickade istället ett sms och sa att hon hade fått värkar. (Planerad nedkomst i morgon).
Tänk om hon hunnit hit och fått värkarna här, 5 mil bort från hennes hem.
Lycka till Åse, jag tänker på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar