onsdag 23 november 2011

Yllebroderikurs

Nu börjar det närma sig! 
Ta en paus i julstressen med lite mysig egentid, det behöver du säkert!

Vik Söndagen den 4/12-2011 mellan kl 10-18 och unna dig en yllebroderikurs/workshop.
Prova på gamla klassiska och traditionella stygn med ull- och lingarn på vadmalstyg.

Ta gärna med dig en broderibåge och sax. 
Har du eget material som du vill använda kan du givetvis ta med det också.

Max 7 deltagare.

Tid: 4 December
Senaste anmälningsdag: 25/11-2011 till helene@coolwool.se 
eller telefon 0707-570197
Plats: Abbekås gamla byskola på Kustvägen
Kostnad: 600 kr
I kursen ingår material till ett bra ”prova på projekt”, fika, lunch och mysig gemenskap.
(Broderibåge och annat material finns även att köpa på plats).

Hjärtligt välkomna
Helene S Lundberg
Cool Wool
www.coolwool.se



1 kommentar:

  1. Hej på dig - Jag hittade din blog då jag sökte på stramalj och undrar om du kanske kan, och har tid att hjälpa mig? Jag beskriver mitt problem så kan du svara om du har tid och lust!

    Jag broderar ett mönster på stramalj som ska bli kullen på en mössa, en cirkel alltså, som jag sen ska sy en kant på i ulltyg som ska bli det jag drar ner över öronen - stramaljen är gles (4 stygn/cm) och det verkar svårt att få det snyggt speciellt som det är styvt, och ännu värre verkar det bli där stramaljen är på snedden! Några idéer eller tips?

    En av mina funderingar är om jag ska dra trådar ur stramaljen och trä dem in på baksidan i de sydda stygnen (alltså sy dem tillbaka) men det verkar hemskt puligt och enformigt och blir säkert otroligt klumpigt! Då kommer jag få en "platta" som påminner om ett grytunderlägg! (ha ha) Jo, jag vill ha kullen platt, men det kanske är lite i värsta laget!

    När jag sen har min färdiga kulle så ska den få en dubbel kant och inuti ett tunnare foder, men hur då alltså fästa ihop alltsammans med stramaljen så att det blir fint??

    Om du har ork så maila mig gärna på ann.grodan@gmail.com

    Tackför att du läste!

    Ann

    SvaraRadera