måndag 31 oktober 2011

Ullig kurshelg

Idag ser jag knappt grannhuset och havet vet jag bara finns där någonstans i den täta dimman.

I helgen har jag haft en ullkurs för fyra energiska tjejer. Vi höll till i Abbekås gamla skola som jag fick hyra, passar ju lite bra att hålla kurs i en gammal skola. Lektionskänslan sitter liksom kvar i väggarna på nåt sätt.

Jag dukade upp med ull i olika kvalitéer och former sedan spanns det och tovades för fullt. Koncentrationen var på topp och tiden bara rusade iväg.
Vi hade jättekul och de fick gjort en helt del som de kunde plocka med sig hem. Nästa kurstema blir nog yllebroderi.

Idag ska jag rita, planera och packa broderikit till Julmarknaden på Högestad, den närmar sig med stormsteg.
Skynda skynda som Gunde brukar säga...

5 kommentarer:

  1. Tack för kursen igår Helene! Jag hade superkul och kunde inte sluta pyssla efter att vi bröt upp på kvällen. Så nu har jag hunnit brodera hjärtan på julgranskulerna och kanter på grytunderläggen. Kolla gärna in på min blogg och se hur det blev! :)

    http://tidenpategelbacken.wordpress.com/2011/10/31/nypon-och-kamomillbrod/

    SvaraRadera
  2. Hej Helene! När ska du ha broderikurs? Bästa hälsningar, Sabina

    SvaraRadera
  3. Hej Sabina,
    Va roligt att du frågar. Jag har inte bestämt något datum ännu. Håller kurs när det blir tillräckligt med deltagare som kan samsas om ett datum. Skulle vara mysigt att ha en yllebroderikurs innan jul. Vi bör vara 5-6 deltagare. När skulle det passa dig. Söndagar tycker jag är en bra kursdag.
    Soliga hälsningar från Helene

    SvaraRadera
  4. Söndagar går bra för det mesta. Första advent är jag upptagen, men det är kanske du också? Det skulle vara jättekul att få lära sig yllebroderi.
    Dimmiga hälsningar från Österlen.

    SvaraRadera
  5. Hej igen Sabina,
    Vi har det också väldigt dimmigt, intalar mig att det är mysigt... Hör av mig så fort jag vet ett datum. Ha det gott tills dess. Helene

    SvaraRadera