måndag 15 augusti 2011

Spinna garn och gjuta betong...

... är två väldigt olika saker. Från det allra mjukaste som finns - nykardad ull, till det hårdaste - betong. I lördags fortsatte betongkursen på stranden här intill. Efter bara någon timme gav jag upp, var kall och blöt ända in till märgen, brrrr va kallt det var. Jag tog mig hem och unnade mig en stund framför spinnrocken istället, hmmmm va mysigt.

Igår söndag däremot var en mycket lyckad kursdag, inget regn och precis lagom betongväder. Det bidde två alster som nu ligger och sover under sanden på stranden. I eftermiddag ska jag dit och gräva upp dem för att i morgon fortsätta med efterarbetet. Bilder på betongresultatet kommer senare, så här blev garnet som producerades på spinnrocken i lördags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar