söndag 28 augusti 2011

Keramik och trädgårdshelg

I helgen  lurade jag iväg min man på en liten utflykt. (Vi firade 23 årig bröllopsdag den 24:e augusti, visserligen firade vi på byns hamnkrog i onsdags men varför inte göra nåt kul till helgen också). Jag hade ju inte kunnat ana att vädret skulle spela oss ett sånt spratt, men det gjorde det. Hade siktet inställt på en stillsam men sevärd keramikutställning på Sofiero Slott strax norr om Helsingborg. Ända tills jag insåg att det samtidigt var en väldigt populär trädgårdsutställning, även den på Sofiero. Från en stillsam mysig utställning med en go lunch i lugn miljö till en kaotisk dag med parkeringskaos, långa entréköer och en fullsmäckad restaurang (pga regn och åskväder).Människorna framför oss var iklädda gummistövlar, regnkappor och stora paraplyer. Vi hade visserligen stora paraplyer men jag var barbent och med tunn skjorta. Vi åkte från sol i syd till regn i väst. Slutresultatet blev i alla fall en lyckad dag med mycket inspiration och lite nya fynd... Kolla in keramiken, den var helt magisk!!!



2 kommentarer:

  1. Wow, en sådan klänning skulle göra sig bra i vår nya trädgård! ;)

    Efterskottsgrattis på 23-årsdagen!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Kan tänka mig att den skulle vara fin i er nya trädgård. Såg bilden med lavendeln (som även är min absoluta favorit). Kram

    SvaraRadera