onsdag 25 maj 2011

Tiden räcker inte till

Nu har jag jobbat externt hos en kund i några dagar. Tre dagar i en fotostudio utan fönster och ett fullspäckat schema. Till alla er som stiger upp i ottan och kommer hem sent på kvällen från en slitsam arbetsdag och dessutom har en massa arbete som måste göras efter hemkomst - Ni är otroliga! Hoppas att ni i alla fall har lediga helger och ett kul arbete med trevliga kollegor.

Jag tycker att allt annat faller ihop när man inte jobbar hemifrån och kan tvätta, diska, handla och fixa lite då och då. Visserligen jobbar jag ju vanligtvis sju dagar i veckan och som egenföretagare känner man sig aldrig riktigt ledig. Så om man vänder på det hela kanske det skulle vara skönt att bara jobba fem dagar i veckan och vara ledig på helgerna.

Men när jag tänker efter trivs jag bra med mitt arbetsupplägg. Dessutom behöver jag ju inte lämna min arbetskollega på hunddagis när jag har min arbetsplats här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar