torsdag 10 februari 2011

Min första bloggdag

Igår kväll var jag på kurs i social media. Vi lärde oss bland annat att lägga upp en egen blogg. 
Nu ska vi se hur detta går. Håll i er, nu kör jag... Låt det bära eller brista. 

Som ni är mycket väl medvetna om finns det ju redan en hel del ursnygga och superproffsiga bloggar redan, så varför ens försöka. Men vi har ju alla olika intressen och mål här i livet. Därför borde det ju finnas ett stort behov av en mängd olika typer av bloggar så att ALLA kan hitta sina egna favoriter. 
Själv har jag en STOR passion, nämligen yllebroderier. Och de ska helst vara i klara och glada färger och gärna med lite naivistiska och enkla motiv. När du ser ett broderi från mig ska dina mungipor automatiskt åka upp och huvudet gärna falla lite på sned. Du ska med ett enda ord bli glad och därmed lite extra varm i själen.

Jag har nu gett ut böcker i ett antal år och det har hunnit bli hela 22 stycken. Innehållet i dessa böcker har varit allt från kakbak och korttillverkning till julpyssel och blomsterarrangemang. Min senaste (som inte har kommit ut ännu) handlar om något äkta, mjukt och helt fantastiskt material, nämligen ull. Mina böcker kan du hitta i bokhandeln samt hos internetbokhandlarna. En del av dem har kommit ut på Svenska, Norska, Danska, Finska, Isländska, Estländska, Engelska och Franska.


Jag vill nu sprida mina yllebroderier vidare så att ALLA KAN BLI GLADA. Inom kort kommer du att kunna köpa mina broderikit på nätet. De är handritade och i kiten ingår allt du behöver. Jag kommer även att sälja material, redskap och handfärgade garner. Jag längtar så till min "butik" är färdig. Fortsättning följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar