måndag 21 februari 2011

Färgglädje

Idag kom det en liten garnleverans = lyckorus. Jag blir så barnsligt glad av färger och garn, allra helst som här, blandade hur som helst, huller om buller. (Vilket lustigt uttryck egentligen.) Världens bästa inspirationskälla enligt mitt tycke. Det här är 2-trådigt ullgarn som senare ska användas i mina broderier.


Sitter och korrekturläser en ny bok som snart ska ut på hyllorna, spännande men rätt så ansträngande. Allt måste ju bli rätt och riktigt. Sen när jag väl får den färdiga boken i min hand vågar jag nästan inte öppna den, rädd för att hitta fel. Istället för att njuta av prestationen letar man felaktigheter i sina egna och i andras böcker. Tror faktiskt att det är likadant för alla författare. Alla har vi väl våra yrkesskador på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar