fredag 25 juli 2014

Handspunnet garn

Ja, igår satt jag ute med favorit spinnrocken, min Ashford Traveller. Det var minst sagt ljuvligt! Och jag fick en hel del gjort. Hela korgen är inte tom men nästan, faktiskt. Det blev många fina kombinationer.


Så här blev den som jag är mest nöjd med. Jag har använt: Merinoull i Grått, Senap, Natur, Varmgul och lite Silverglitter. När jag tvinnat ihop dem hamnar de på niddi noddin för att sedan tvättas i varmt och kallt vatten. Skaka loss lite för att senare torka i solen. (Som går snabbt i detta väder).


Och ni som sett förebilden på min Face Book sida kanske kommer ihåg att fiberblandningen såg ut så här.
De här kallas rolags och dem gör jag på min Blending Board även den från Ashford, hur kul som helst.


Idag står det Nyhetsbrev och underhåll av hemsidan på schemat, det var evigheter sen sist. 
Men givetvis hinner jag med lite till spinneri. 
Ha en härligt helg på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar