söndag 11 november 2012

Jag älskar blommor!

Förutom att jag är en äkta handarbetsnörd så är jag även väldigt svag för blommor. När det finns tid över (för sådär ca 2 år sedan hade jag lite över) sitter jag gärna framför mitt staffli och målar. Och det enda som hamnar på målarduken är blommor och då gärna stora och färgglada motiv. Så här ser en Hortensia ut i mina ögon. (Målad i olja på duk 90x116 cm.) När nu kvällarna kommer tidigare för var dag som går är det skönt att kunna få lite extra näring i form av blomsterfägring även om det inte är äkta vara.


2 kommentarer:

  1. Här har du fått till det väldigt fint med form och färg. Det vore nåt att sy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst vore det fint i ett stramaljbroderi. Det står på önskelistan att hinna med att göra mönster av mina blomstertavlor.

      Radera