lördag 10 mars 2012

Änglavakt del II

Det är ju nästan ofattbart. Som ni kanske läste igår så började datorladdarsladden brinna och våra brandvarnare hade "semester". Mannen åkte därför och köpte ett helt nytt brandvarnarsystem där de fyra inköpta enheterna varnar varandra om det börjar brinna. I detta kit ingick batterier så det var bara att ta bort skyddsplasten och sätta igång dem. Jörgen hade precis gjort detta och gick ut i köket en stund medan jag satt kvar i soffan med min stickning. Plötsligt gav den ena brandvarnaren ifrån sig ett kort pip, jag blev lite smått irriterad, tog brandvarnaren i handen för att gå ut med den till "teknikern". AJ, aj, aj, den var knallhet så jag brände mig. Jörgen slet loss batterierna, det ena batteriet hade kortslutits och börjat deformerats. VA, är detta sant. Vi köper nya brandvarnare för att skydda oss mot brand och så händer detta. Två incidenter på en och samma dag.

1 kommentar:

  1. Vad hemskt, förstår att du blir skärrad!
    En sån sak som en brandvarnare ska man ju kunna lita på tycker man, en mycket arg reklamation skulle väl vara på sin plats, tillverkaren måste få veta detta!

    Kram/B

    SvaraRadera