måndag 12 december 2011

Lussebak och julkransar

Igår var det dags för lite julstämning hemma hos Lundbergarna. Det bidde lussebak och uppsättning av årets julkransar. Lussebullarna blev otroligt goda, använde ett nytt recept och pensionerade mitt gamla som jag använt i en massa år. Wille kom ner i köket och sa "hm va det luktar gott", sen stannade han kvar tills det var dags för avsmakning. De fick väl godkänt, vilken tur! Vårt kära gamla garage har en sån gullig garageport, långt ifrån hightech.


4 kommentarer:

  1. Jag ska göra mina julkransar imorgon! Har en rejäl buxbomsträdgård så jag tänkte klippa till den lite och använda till kransarna. Vad är det för material i dina? De ser nästan mjuka och fluffiga ut på bilden! :)

    SvaraRadera
  2. Det är idegran, men jag föredrar buxbom eller lingonris, so lucky you som har tillgång till buxbom. Ser fram emot en snyggebild på dina kransar.

    SvaraRadera
  3. Du kan få buxbom av mig nästa år =) men idegran är jättevackert tycker jag! Bild ploppar nog upp på fredag!

    SvaraRadera
  4. Nu finns det bild på kransen och andra jularrangemang jag gjort på bloggen :)

    http://tidenpategelbacken.wordpress.com/2011/12/16/16-i-denna-ljuva-blomstertid/

    SvaraRadera